Τι να προσέξετε στο Πασχαλινό Τραπέζι….

  • Βήμα 1ο:

Μια αναγνωριστική ματιά: Είναι πολύ σημαντικό να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας πριν έρθετε «αντιμέτωποι» με τα πολλαπλά εδέσματα του Πασχαλινού Τραπεζιού. Αφήστε του άλλους να σερβιριστούν και σερβιριστείτε αφού έχετε μια καλύτερη εικόνα για τη διαθεσιμότητα των φαγητών. Με αυτό το τρόπο θα είναι πιο εύκολο να αποφύγετε την κατανάλωση τροφών απλά επειδή υπάρχουν μπροστά σας

 

  • Βήμα 2ο:

Να είστε επιλεκτικοί: Σκεφτείτε συνειδητά πριν επιλέξετε όσα θα σερβίρετε στο πιάτο σας. Διαλέξτε τα εδέσματα εκείνα που σας αρέσουν πραγματικά και θα τα καταναλώσετε απολαμβάνοντάς τα

 

  • Βήμα 3ο:

Χωρίστε το πιάτο σας στη μέση: Γεμίστε το μισό πιάτο με σαλάτα. Τα υπόλοιπο μισό χωρίστε το ξανά στη μέση: το 1ο μισό γεμίστε το με  πρωτεϊνούχα τρόφιμα (κρέας, αβγό, τυρί) με προτίμηση στο κατσίκι έναντι του αρνιού και το 2ο μισό κρατήστε το για τους υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, πατάτες, μακαρόνια κλπ.) με προτίμηση σε όσους είναι ολικής άλεσης

 

  • Βήμα 4ο:

Απολαύστε την παρέα γνωστών και φίλων: Η συνεύρεση με ανθρώπους που έχετε καιρό να δείτε αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία για να ξεφύγει το μυαλό σας από το φαγητό. Απολαύστε λοιπόν την παρουσία τους, και έτσι θα αποφύγετε να ξαναγεμίσετε το πιάτο σας

 

  • Βήμα 5ο:

Υγρές θερμίδες: Μπορεί να σας ξενίζει αλλά το αλκοόλ έχει και αυτό θερμίδες, με 1γρ αλκοόλ να παρέχει 7Kcal. Κρασί και μπύρα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και σας προσφέρουν αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνες. Τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά σας δίνουν κενές θερμίδες. Οι ποσότητες είναι και εδώ σημαντικές. Τρία ποτήρια λοιπόν για τους κυρίους, και δύο για τις κυρίες, αρκούν. Αν προτιμάτε κάποιο άλλο αλκοολούχο ποτό οι αντίστοιχες ποσότητες είναι δύο ποτά για τους κυρίους και ένα για τις κυρίες. Επιλέξτε νερό ή πάγο για να προσθέσετε στο ποτό σας ή κάποιο αναψυκτικό χωρίς θερμίδες

 

  • Βήμα 6ο:

Επιδόρπιο: Ζελέ και γλυκά του κουταλιού είναι οι λιγότερο θερμιδογόνες επιλογές. Ακολουθούν κρεμώδη γλυκά όπως ρυζόγαλο, πανακότα ή παγωτό και τελευταία στη λίστα, βρίσκονται  σιροπιαστά, πάστες και τούρτες. Η ποσότητα είναι και εδώ σημαντική. Αν η μόνη διαθέσιμη επιλογή είναι κάποιο ιδιαίτερα “βαρύ” γλυκό, θα ήταν βοηθητικό να το μοιραστείτε

 

Κουστουράκη Παρασκευή

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc Κλινικής Διατροφής

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, University of Glasgow