Μειώστε τη χοληστερίνη σας, αλλάζοντας τη ζωή σας!

Πόσες φορές δεν έχετε ακούσει ή διάβασει για την LDL χοληστερίνη, τη λεγόμενη «κακή» χοληστερίνη; Φαντάζομαι αμέτρητες! Σε κάποιο ιατρείο, από κάποιο συγγενή ή φίλο που πρόσφατα έκανε ιατρικό έλεγχο, στα ΜΜΕ, σε διαφημίσεις τροφίμων κλπ. Σχεδόν παντού, συζητούν για την επιβλαβή επίδραση της στην ανθρώπινη υγεία.
Τι είναι η LDL χοληστερόλη;

Επί της ουσίας δεν είναι κακή, όπως έχουμε συνηθίσει να την αποκαλούμε. Πρόκειται για έναν ειδικό μεταφορέα, μια λιποπρωτεΐνη, που έχει ως ρόλο να μεταφέρει τη χοληστερόλη από το συκώτι στους διάφορους ιστούς του σώματος.
Ύπο συγκεκριμένες συνθήκες, η LDL χοληστερίνη μπορεί να προσκολληθεί στα τοιχώματα των αρτηριών και να στενέψει με αυτόν τον τρόπο η διάμετρός τους.
Η κατάσταση αυτή, που είναι γνωστή ως αθηροσκλήρωση, αυξάνει την πιθανότητα να δημιουργηθούν θρόμβοι στο αίμα, δημιουργώντας έτσι μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης καρδιακού ή εγκεφαλικού επεισοδίου.
Υιοθετήστε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής

Τροποποιείστε λοιπόν συνολικά, τον τρόπο με το οποίο μέχρι τώρα αντιλαμβανόσασταν το φαγητό, αλλά και τη ζωή σας υιοθετώντας τις ακόλουθες συμβουλές:
• Τραφείτε με βάση τις αρχές της Μεσογειακὴς Διατροφής που ίσως να έχετε ξεχάσει. Να θυμάστε ότι βάση της αποτελούν τα όσπρια, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, το ελαιόλαδο και τα ψάρια
• Καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά καθημερινά
• Αυξήστε την κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης
• Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως τα αλλαντικά και τα έτοιμα προϊόντα ή ζύμες και γλυκά, όπως κρουασάν, τυρόπιτα, πατατάκια, fast food κ.ο.κ.
• Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν φυτοστερόλες. Μειώνουν αποτελεσματικά την LDL χοληστερίνη. Επειδή οι φυσικές τροφές περιέχουν μικρές ποσότητες φυτοστερολών αναζητείστε τρόφιμα εμπλουτισμένα σε αυτές όπως, προϊόντα επάλειψης, ροφήματα γιαουρτιού, επιδόρπια γιαουρτιού και προϊόντα γάλακτος.
• Μειώστε την κατανάλωση ζωικών προιόντων
• Βελτιώστε τον τρόπο μαγειρέματος σας και αποφύγετε το τηγάνισμα
• Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα
• Διακόψτε το κάπνισμα

Στην περίπτωση που το σωματικό σας βάρος είναι αυξημένο, ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες είναι σίγουρο ότι και αυτό θα βελτιωθεί, επηρεάζοντας με τη σειρά του προς το καλύτερο και τα επίπεδα της LDL χοληστερίνης. Φροντίστε λοιπόν για συνολικές και μακροπρόθεσμες αλλαγές και θα έχετε κερδίσει τη μάχη της προστασίας της καρδιάς σας!