Διατροφή στο Γραφείο, τα πιο συχνά Λάθη

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η ανθυγιεινή διατροφή σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για μια σειρά χρόνιων παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών, του διαβήτη και του καρκίνου. Η διατροφή παίζει άμεσο ρόλο στην αύξηση του κινδύνου αυτών των χρόνιων παθήσεων και επιπλέον συμβάλλει στον κίνδυνο την παχυσαρκία. Οι διατροφικές συστάσεις για τη μείωση των κινδύνων αυτών περιλαμβάνουν τη μείωση των κορεσμένων λιπαρών, των trans-λιπαρών, της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και την αύξηση της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών.

Οι χώροι εργασίας αντιπροσωπεύουν έναν σημαντικό χώρο για τον επηρεασμό των διατροφικών προτύπων. Δεδομένου του σημαντικού χρόνου που αφιερώνουν οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους πολλές φορές οι υγιεινές επιλογές διατροφής δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες και δεδομένες. Οι διατροφικές συνήθειες των εργαζομένων είναι επίσης πιθανό να επηρεάζονται από άλλους παράγοντες στο εργασιακό περιβάλλον όπως το είδος της εργασίας, το άγχος που σχετίζεται με την εργασία, το πρόγραμμα εργασίας, οι επιλογές τροφίμων, το αν υπάρχει χώρος διαλλείματος στην εργασία καθώς και ο χρόνος προετοιμασίας ενός γεύματος. Σε μια πρόσφατη έρευνα αναλύθηκε  η σχέση μεταξύ της εργασιακής πίεσης και της υπερωριακής εργασίας με τις διατροφικές συμπεριφορές και την παχυσαρκία, αν και δεν βρέθηκαν σημαντικές σχέσεις με τα πλήρως προσαρμοσμένα μοντέλα συμπεριφοράς των τροφίμων, η υπερωριακή εργασία συσχετίστηκε με την παχυσαρκία κυρίως στις γυναίκες.  Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν και άλλες ανθυγιεινές συμπεριφορές όπως η βαριά χρήση αλκοόλ, η έλλειψη άσκησης και η έλλειψη ύπνου.

Τα βασικά λάθη που συμβαίνουν με τη διατροφή στο χώρο εργασίας είναι:

  1. Έλλειψη προγραμματισμού του γεύματος και σνακ – Η αλήθεια είναι ότι το φαγητό από έξω καθώς και το γρήγορο φαγητό αποτελούν μια πολύ εύκολη και γρήγορη λύση στο πρόβλημα της διατροφής όταν είμαστε εκτός σπιτιού. Μας βοηθάει όμως ουσιαστικά ή απλά εντείνει το πρόβλημα? Καλό θα ήταν να δοκιμάσουμε να κάνουμε το λεγόμενο meal prep στο σπίτι! Μπορούμε από το προηγούμενο βράδυ ή ακόμα και στην αρχή της εβδομάδας να προετοιμάζουμε τα γεύματά μας σε ειδικά επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία. Με αυτό τον τρόπο και υγιεινά γεύματα θα τρώμε χωρίς συντηρητικά και θα εξοικονομήσουμε χρήματα.
  2. Δεν τρώμε πρωινό – Μία πολύ κακή και βλαβερή συνήθεια είναι να μην τρώμε πρωινό. Αν είμαστε σε αυτή τη φιλοσοφία από επιλογή ή όχι πρέπει να ξέρουμε ότι η κατανάλωση πρωινού μας βοηθά να έχουμε μια μέρα γεμάτη ενέργεια και βιταμίνες, επιπροσθέτως δίνουμε ένα boost στον μεταβολισμό μας! αφιερώστε λίγο χρόνο το πρωί να φάτε το πρωινό σας. Δοκιμάστε τροφές με πολυακόρεστα λιπαρά όπως το φυστικοβούτυρο και το αβοκάντο. Συνοδεύστε τα με αυγό, τυρί ή ότι άλλο σας αρέσει για να το κάνετε πιο ευχάριστο. Σιγά σιγά θα γίνει συνήθεια και στην πορεία δεν θα το παραλείπετε.
  3. Τρώτε μεσημεριανό ενώ δουλεύετε – Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να κάνει ένα διάλλειμα από τις ώρες εργασίας για να φάτε με την ησυχία σας το φαγητό σας. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε καλύτερη διάθεση και θα βοηθήσετε στη διαδικασία της πέψης.
  4. Καταναλώνετε πολλά σνακ από τα προσφερόμενα στη δουλειά – Πολλές εταιρείες προσφέρουν ποικιλία σνακ για τους εργαζόμενους. Δυστυχώς τα περισσότερα είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, όπως κέικ, κουλουράκια, γλυκά και αρτοσκευάσματα. Αν δεν θέλετε να σταματήσετε να τα απολαμβάνετε προσπαθήστε να τα ελαττώσετε. Η μεγάλη και τακτική κατανάλωση τους ανεβάζουν τα επίπεδα του σακχάρου και ρίχνουν τα επίπεδα ενέργειας.
  5. Φέρνετε εσείς γλυκά και ανθυγιεινά σνακ στη δουλειά από το σπίτι σας – Προτιμήστε φρούτα και εναλλακτικά των γλυκών αυτών. Θα έχετε περισσότερη ενέργεια και καλή διάθεση!

 

ΠΗΓΕΣ

Work Conditions and the Food Choice Coping Strategies of Employed Parents. Devine et al. BMJ 2010