Βάλτε την ψυχική σας υγεία σε προτεραιότητα

Η θετική ψυχολογία είναι η μελέτη του τι είναι «σωστό” για τους ανθρώπους – τα θετικά τους χαρακτηριστικά, τα ψυχολογικά στοιχεία και τα δυνατά τους σημεία. Στόχος της είναι να κατανοήσει και να προωθήσει τους παράγοντες που επιτρέπουν στα άτομα, τις κοινότητες και τις κοινωνίες να ευδοκιμήσουν. Πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν τα αρνητικά συναισθήματα, όπως ο φόβος, ο θυμός κ.τ.λ. όμως ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν ότι τα θετικά συναισθήματα (π.χ. χαρά, ενδιαφέρον, ικανοποίηση)  παροτρύνουν τα άτομα να ασχοληθούν με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον τους εξερευνώντας νέα αντικείμενα, άτομα ή καταστάσεις. Επιπλέον, τα θετικά συναισθήματα μπορούν να εξουδετερώσουν ή να αναιρέσουν ταχύτερα τις αρνητικές επιπτώσεις των αρνητικών εμπειριών μειώνοντας τις αγχωτικές αντιδράσεις (π.χ. αυξημένη αρτηριακή πίεση) και αφήνουν το σώμα σε μια ισορροπημένη ψυχικά κατάσταση.

Οι εποχή που ζούμε είναι αρκετά αγχωτική και περίπλοκη, καθιστώντας τον τρόπο ζωής μας επιβαρυντικό για την ψυχική μας υγεία. ο Αμερικάνικος Σύλλογος Ψυχικής Υγείας συνιστά τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Κρατήστε ημερολόγιο. Συμπεριλάβετε 3 πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες και 3 στόχουν για να πετύχετε κάθε μέρα.
  2. Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα φλιτζάνι καφέ. Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Εάν δεν μπορείτε να πιείτε καφέ εξαιτίας της καφεΐνης, δοκιμάστε πράσινο τσάι.
  3. Οργανώστε μια εκδρομή. Ο σχεδιασμός διακοπών και του να περιμένουμε κάτι ευχάριστο μπορεί να ενισχύσει τη συνολική σας χαρά για έως και 8 εβδομάδες!
  4. Κάντε κάτι που είστε καλοί για να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση σας.
  5. Κοιμηθείτε σε δροσερό περιβάλλον.
  6. «Δεν χρειάζεται να ανεβείτε ολόκληρη τη σκάλα, απλώς το 1ο σκαλί.” – Martin Luther King, Jr.
  7. Πειραματιστείτε με μια νέα συνταγή, γράψτε ένα ποίημα, ζωγραφίστε ή δοκιμάστε ένα νέο χόμπι. Η δημιουργική έκφραση και η γενική ευημερία συνδέονται.
  8. Δείξτε την αγάπη σας σε κάποιον στη ζωή σας. Οι σχέσεις είναι το κλειδί για μια ευτυχισμένη, υγιή ζωή.
  9. Φάτε μερικά κομμάτια μαύρης σοκολάτας. Τα φλαβονοειδή, η καφεΐνη και η θεοβρωμίνη στη σοκολάτα πιστεύεται ότι βοηθούν τη βελτίωση της ψυχικής υγείας.
  10. Μερικές φορές, δεν χρειάζεται να προσθέσουμε νέες δραστηριότητες πρέπει απλώς να απολαύσουμε αυτές που έχουμε ήδη.
  11. Κάντε παρέα με έναν αστείο φίλο, παρακολουθήστε μια κωμωδία ή δείτε χαριτωμένα βίντεο στο διαδίκτυο. Το γέλιο βοηθά στη μείωση του άγχους.
  12. Αφήστε το τηλέφωνό σας στο σπίτι για μια μέρα και αποσυνδεθείτε από το ίντερνετ!
  13. Χορέψτε ενώ κάνετε τις δουλειές του σπιτιού σας. Όχι μόνο θα ολοκληρώσετε τις δουλειές, αλλά ο χορός μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης (την ορμόνη του στρες) και αυξάνει τις ενδορφίνες (τις χημικές ουσίες του σώματος).
  14. Χασμουρηθείτε. Μελέτες δείχνουν ότι το χασμουρητό βοηθά στην βελτίωση της ψυχικής υγείας.
  15. Χαλαρώστε με ένα ζεστό αφρόλουτρο. Δοκιμάστε να προσθέσετε άλατα Epsom για να καταπραΰνετε τους πόνους και να βοηθήσετε στην αύξηση των επιπέδων μαγνησίου, τα οποία μπορεί να μειωθούν από το άγχος.
  16. Περάστε λίγο χρόνο με το κατοικίδιο σας. Ο χρόνος με τα ζώα μειώνει την ορμόνη του στρες – κορτιζόλη και ενισχύει την οξυτοκίνη – η οποία διεγείρει τα συναισθήματα της ευτυχίας.
  17. Γίνετε τουρίστας στην πόλη σας!
  18. Δοκιμάστε να προετοιμάσετε τα γεύματά σας ή να διαλέξετε τα ρούχα σας για την εβδομάδα. Θα εξοικονομήσετε χρόνο τα πρωινά και θα έχετε την αίσθηση του ελέγχου!
  19. Βάλτε τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στη διατροφή σας – συνδέονται με μειωμένα ποσοστά κατάθλιψης. Θα τα βρείτε στον σολομό, λιναρόσπορο και καρύδια.
  20. Οι άνθρωποι που συγχωρούν έχουν καλύτερη ψυχική υγεία και αναφέρουν ότι είναι πιο ικανοποιημένοι με τη ζωή τους.
  21. Χαμόγελο! Μπορεί να μην είναι το πιο εύκολο πράγμα, αλλά το χαμόγελο μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον καρδιακό σας ρυθμό και να σας ηρεμήσετε.

 

ΠΗΓΕΣ

Mental Health Promotion in Public Health: Perspectives and Strategies From Positive Psychology. Kobau R. (et al). American Journal Of Public Health